FOLYTASSUK! Összehúzzuk farizmunkat, hasizmunkat, EGYÜTT AZ ÖSSZEHÚZÁSSAL lapockáinkat le és hátra felé húzzuk (visszük), egyszerre mindjárt a mellkas is előre emelkedik (domborodik), a gerinc a lapockák között hátrahajlik, lapockák közelítenek egymáshoz, a fej finoman hátramozdul. Egyszerre végezzük ezeket a mozdulatokat. Majd izmaink elernyesztésekor fejünk visszatér a helyére. Izom összehúzás-elernyesztés adja meg a ritmust. MELLKASUNK MINDIG DOMBORÚ MARAD, SOHASEM HORPAD BE. TARTÁSUNK VAN. Tartanak a hát, a mell, a has és a far izmai. Akkor érezzük meg a fej finom mozgását, ha ELLAZÍTJUK NYAKIZMAINKAT.

GYAKOROLJUK SOKSZOR FIGYELMESEN!

Mind azt amit eddig gyakoroltunk, most együtt tegyük meg! Húzzuk össze minden izmunkat, lapockáinkat le és hátra felé húzzuk (visszük). Mellkas emelkedik (domborodik), a fej finoman hátra billen (hátra mozdul), majd izmainkat elernyesztjük, a fejünk visszatér a helyére. Figyeljük az összehúzást, elernyedést, a gerinc felső szakaszának hajlítását, lapockák közelítését, a fej finom mozgását! Lassan, nyugodtan végezzük! Hagyjunk időt az elernyedés megfigyelésére, a belégzés megérzésére! Laza a nyakizmunk? Visszatér a fej a helyére? És onnan lágyan mozdul hátra? ERŐ FELSZABADÍTÓ EZ A MOZDULAT. SEGÍTI AZ AGYUNK VÉRELLÁTÁSÁT. AZ EGÉSZ TESTÜNKBEN VÉGZETT ÖSSZEHÚZÁS, ELERNYEDÉS MINDEN HOL SERKENTI A LÉGZÉST ÉS A VÉRKERINGÉST.

Gyakorlás közben a mozgás ritmusára mondjuk Etka Anyó rímekbe szedett örök igazságait:

„Helyére teszem a fejem, serkentem a keringésem.

Mellkasomat domborítom, nyakizmaim ellazítom.

Nem feszítem görcsösen nyakizmomat sohasem.

Vérem árad szabadon egyre frissebb agyamon.”

JÓ GYAKORLÁST ÉS KITARTÁST KÍVÁNOK! 

Amikor már megéreztük, akkor már élvezni is fogjuk a mozdulatot.