sopronifrissules.hu

Gerinc tudatos Etka jóga alapok FOLYTATÁSA TÁVOKTATÁSBAN III. rész


TÁVOKTATÁS FOLYTATÁSA: A TESTTARTÁSRÓL, AZ ÉLETTANILAG HELYES VAGY TERMÉSZETES TESTTARTÁSRÓL

A természetes testtartás a mai embernek sajnos már egyáltalán nem természetes. Sokszor nem is vesszük észre, hogy nem jó a tartásunk. Nagyon hasznos és fontos a rendszeres mozgás, de a kialakult rossz mozgás- és tartásminta sajnos mozgásszervi problémákat okoz. BÁRMILYEN MOZGÁS FORMÁBA FOGSZ, RENDEZD ELŐSZÖR A TARTÁSODAT!

Hogyan is kellene tartaniuk az izmainknak? A gerinc tudatos Etka Jóga foglalkozásokba beépítettem egy új mozgástréninget, az NMPT-t (Természetes mozgásminta tréning- BENE MÁTÉ GYÓGYTORNÁSZ, GERINC SPECAILAISTA MÓDSZERE). Ennek lényege, hogy az idegrendszert tanítsuk meg újra arra, hogy milyen izmoknak kell működésbe lépniük, ahhoz, hogy a gerincünk az egészséges helyzetbe kerüljön. Vagyis újra programozzuk magunkat. ☺️
NÉZZÜK ELŐSZÖR AZ ÁLLÁST!
• Csípő széles terpeszben állsz. Nem nagyobb, mert akkor már nem biztos, hogy minden szükséges izmodat be tudod kapcsolni.
• Told el magadat a talajtól a talpaddal! Nyomd rá a talpadat a talajra! Ha jól csinálod, már enyhén érzed is a nyújtózást.
• Érzed, hogy finoman összehúzódik a farizom. Főleg a lent lévő farizomra koncentrálj. Ha jól csinálod, a combod kifelé fordul és a térdeid is párhuzamosan állnak. 
• Enyhén nyújtózz tovább! Képzeld el, hogy a derekadat közben a gerinctől kifelé széthúzod. Ennek hatására elindul befelé a hasad, ha jól csinálod. Újból nyújtóztál kicsit.
• A vállat told hátra, lefelé! Teljesen zárd a lapockákat! A mellkas domborodik, az alapvető életműködések felszabadulnak. (tüdő, szív, agy vérellátása)
• Még egy utolsót nyújtózz felfelé fejbúbbal és lazítsd el a nyakad! Állad párhuzamos legyen a talajjal.
A nyújtott tartás egy belső tartást is biztosít. RENDEZD TARTÁSODAT AMIKOR CSAK ESZEDBE JUT. GYAKOROLD SOKAT!
ÚGYE gyakorolod az előző leckékben leírtakat is?

FIGYELD! ÉRZED? SOKAT GYAKOROLD!