Miért hasznos nekünk a masszázs?

Miért hasznos nekünk a masszázs?

Miért hasznos nekünk a masszázs?

  • fellazítja a feszes, görcsös izmokat
  • csillapítja, esetleg megszünteti a fájdalmat
  • segíti oldani a stresszt
  • jól kiegészíti a mozgást

A krónikus mozgásszervi betegségek esetén általában a terápia része. Vannak esetek azonban, amikor nem ajánlott.

Mit jelent a masszázs elsősorban?

A test lágyszöveteinek kezelését jelenti, a mozgásszervi panaszok, a fájdalom és az izomgörcsök enyhítése érdekében alkalmazzuk. Ugyanakkor egy kellemes masszázst segítségül hívhatunk a stressz oldására, közérzetünk, valamint általános egészségi állapotunk javítására is.

Bizonyos típusú fájdalmak hátterében gyakran az egyoldalú izomterhelés áll. Fejünk fájhat hát- és nyakizmok merevsége miatt, de az ülőmunka miatt is kialakulhat fejfájás. A faridegzsába sem féletlenül porckorong deformitására utal, izomeredetű is lehet. A masszázs megelőzheti a sebészeti beavatkozás szükségességét. A kéztőalagút-szindróma például, melyet gyakran sebészi úton korrigálnak, rendszeres masszázzsal kezelhető, bizonyos esetekben gyógyítható is.

Az egész testünkre hatással van. Miért?

Csökkenti a vérnyomást, javítja a keringést, a nyirokáramlást, elősegíti a méreganyagok ürülését, serkenti az endorfintermelést, amely boldogsághormon és egyúttal a fájdalmat is csökkenti.

Egy masszázs nem képes kigyógyítani minket krónikus betegségekből, de rendkívül jó kiegészítője az aktív kezeléseknek (a gyógytornának, a mozgásterápiának).

A mozgásszervi betegségek jó része a helytelen testtartás, a tartós terhelés (ülőmunka, egyenlőtlenül terhelő sport) következményei. Bizonyos izmainkat túlerőltetjük, más izmok épphogy mozognak. A túlterhelt izmok görcsösségének oldásán van, hogy a gyógytorna vagy a mozgásterápia sem, képtelenek vagyunk nyújtani ezeket. Ilyenkor hatékonyabb a masszázshoz fordulnunk.

Rendszeres masszázskor milyen jó hatás ér bennünket?

  • csillapítja fájdalmunkat
  • javítja a teljesítményünket
  • növeli a rugalmasságunkat
  • csökkenti az izomlázat, és a gyógyulásához szükséges időt
  • javítja az izomtónust
  • javítja a hajlékonyságunkat
  • idegrendszerünkre jó hatással van
  • pihentet

Mikor nem ajánlott?

  • fertőző betegségek
  • láz
  • bőrbetegségek (vírus, herpesz, aknés bőr stb.)
  • visszérgyulladás
  • trombózishajlam
  • előrehaladott terhesség esetén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

5 × öt =

design elem design elem

Hasonló bejegyzések

Összes bejegyzés