Az előrehajlásról Etkásan

Az előrehajlásról Etkásan

Sokszor hajolunk előre illetve le valamiért, viszont nem figyelünk arra, hogy mindezt helyesen végezzük.
Tegyünk egy próbát!

Ha most ülünk, akkor emelkedjünk fel a székből és hajoljunk le valamiért, ahogy szoktunk. Az esetek többségében ekkor fejjel indul a mozdulat.

Most tegyük ugyanezt Etkásan!

Álljunk csípő szélességű terpeszbe, boka-térd-csípő csont egyvonalban.

Térdünket enyhén hajlítsuk be! Farizom, hasizom összehúzással, a lapockák közelítésével, mellkas domborítással döntsük előre a törzset (fej ekkor finoman hátramozdul), közben kilégzés orron keresztül. Aztán emelkedjünk vissza! Ugye érezzük, hogy most nem fejjel, hanem mellkassal indítottuk a mozdulatot?
Ez igen bonyolultnak hangzik így elolvasva, úgy-e? Megcsinálni meg főleg.

De higgyük el, hogy gyerekjáték!

Ahogy ezt a tündéri modellem is hűen példázza, hisz ő még természetesen mozdul!

Ez csak egy kis része ennek a mozgásformának.

Mi történik, ha elsajátítjuk?

– javul a közérzet

– javul a testtartás (fontos)

– enyhül/megszűnik a hát és derékfájás

– normalizálódik a vérnyomás

– csökken a fejfájások gyakorisága.

– csontritkulás enyhül

– ízületi problémáink enyhülnek vagy meg is szűnnek

Szeretnénk ezt a természetes mozgást újra tanulni?

Így csináljuk mesterien

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

tizenkilenc − kettő =

design elem design elem

Hasonló bejegyzések

Összes bejegyzés