sopronifrissules.hu

Gerinc tudatos Etka jóga alapok TÁVOKTATÁSBAN I. rész


“Friss vagyok és sérthetetlen, erőm kimeríthetetlen.” /Etka Anyó/

A gerinc tudatos Etka jóga életrecept bevált. Az országban és a határokon kívül sok ezren tanúsítják. Viszont csak akkor működik, ha mi magunk teszünk érte. Bennünk van a megoldás. Amit most azonnal megtehetsz, és senki más nem tudja ezt megtenni helyetted, húzd össze a farizmod és hasizmod, közelítsd a lapockákat! Húzd össze izmaid és ernyeszd el!

Egyelőre ennyit tegyél. De ezt mindig, amikor leülsz a számítógép elé. Ez legyen a legelső. Akármilyen sürgős a munka, ezt tedd! Ne feledd! Mindig ezzel kezdd, amint leültél a gép elé!  Ezt a gondolatot tápláld be magadnak! Ha elhatároztad, hogy csinálod, akkor folytatása következik.

Örülök, hogy elkezdted az izom összehúzást, elernyedést gyakorolni. Persze, jó, ahogy most csinálod, csak gyakorold! Lehet erősebben, lágyabban, gyorsabban, lassabban, egyéni igényed szerint. 

Most csak a farizommal gyakorolj! Figyeld meg ahogyan megemelkedsz a székről. Majd húzd össze a hasizmodat! Ezáltal befelé mozdul a hasfal, majd visszamegy a helyére. Aztán a farizommal együtt a hasizmot is húzd össze, majd ernyeszd el. Olyan vagy, mint egy szivacs. Amikor azt összenyomod kimegy belőle a levegő. Az izom összehúzással belőled is kiáramlik a levegő, tehát kilégzés történik. Amikor elernyedsz, ahogy a hasfal visszamegy a helyére, a levegő beáramlik, tehát belélegzel. MOST A HASI LÉGZÉST GYAKOROLOD. Izommunkával segíted a légzésed, egyúttal serkented a vérkeringésed.

Ezt végezd mindig,  amikor leülsz a számítógép elé! GYAKOROLD!

Összehúzás- elernyedés, kilégzés-belégzés. Gyakorold munkából hazafelé menet, sétálva, autózva, tömegközlekedési eszközön ülve vagy ha sorba állsz valahol. VÁRAKOZZ HASZNOSAN!

Nyilvános helyen csak óvatosan a farizom összehúzásával! Otthon lehet erőteljesebben. A lapockákat is közelítsd! 

Far-lapockás szép hetet!