Természetes (élettanilag helyes) testtartásról

Természetes (élettanilag helyes) testtartásról

Ülés közben

Figyeld meg, hogyan ülsz most? A talpad a talajon? 90 fokot zár be a lábad? Jó alátámasztást adnak lábaidnak? Érzel-e feszülést a nyakadban, válladban, derék tájékon?

Gyakorold most is az izomösszehúzást és elernyedést! Figyeld meg, ahogyan összehúzod a farizmod és hasizmod, a medencéd a helyére kerül. Lehet, hogy előtte egy kicsit pucsítottál, ami azt jelenti, hogy a hasad előrebukott, a popsid hátra kitoltad, a deréktájéki homorulatot fokoztad. Ahogy helyére kerül a medencéd, megszűnik a deréktáji feszültség, ahogy rendszeresen használod a hasizmod, finom masszázst adsz a hasi szerveknek, segíted a működésüket. A mellkasodat domborítod úgy, hogy a lapockáidat közelíted, a vállaidat lazán hátra leengeded. A fejed búbjával fölfelé nyújtózol. Érzed, hogy tartás van az izmaidban. Izmaid tartják a gerinced, a gerinc tetején lazán lazán áll a fejed.

Figyeld meg, ha felhúzod a vállakat, befeszül a nyakizom, ezzel gátlás alá kerülnek a nyaki erek, rontod az agy vérellátását. Ahogy leengeded a vállakat, ellazulnak a nyakizmok, a csuklyás izom, megszűnik a vérkeringés gátlása.

Most egyszerre figyelj az izomösszehúzásra, elernyedésre és a testtartásodra! Összehúzod a farizmokat, hasizmokat, a vállaidat hátra leengeded, a lapockákat közelíted, a mellkasodat domborítod, mindeközben kiáramlik a salakos levegő orrodon és bőrödön át, aztán elernyedsz, és tested, mint a szivacs beszívja a friss levegőt, tágulsz, növekszel.

Természetes testtartásban, természetes légzéssel segíted minden életműködésed. Van szervérzeted. Érzed a testedet, a testrészeidet külön-külön és együtt is ott, ahová a figyelmed irányítod. Érzed a bőrödet, az izmaidat, csontjaidat, belső szerveidet, érzed a légzésed, a vérkeringésed.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

hét + 12 =

design elem design elem